Prispôsobenie značnej vône je viac–úrovňový proces tvorby, hodnotenia a robenia rozhodnutí. Každá značka, ktorá hľadá výhody vonného marketingu, a ktorá chce mať svoje vlastné Vonné Logo® sa musí uistiť, že:
- a) Nasleduje metódy "Omnia Vonného Marketingu"
- b) Používa vhodné technologické zariadenia
Proces vytvorenia značnej vône začína aktívnym analytickým mítingom k naučeniu a plnému zachyteniu značkovej alebo firemnej histórie, filozofie, vízie, charakteristike priestoru, a mimo toho ako chce značka komunikovať so samotnou vôňou. K určeniu "ideálnej vône" značky sme popýtali firmy k vytvoreniu kreatívneho stručného popisu, zatiaľ čo sme im poskytli Dotazník Vonného Marketingu. Všetky vône majú rôzne psychologické efekty na ľudskú myseľ. Napríklad levanduľa relaxuje, zatiaľ čo mäta stimuluje. Značky preto potrebujú určiť čo presne sa snažia dosiahnuť s vôňou, ktorú sa rozhodnú rozptýliť v ich obchodoch alebo oblastiach, a tak isto určiť čo chcú aby vôňa o nich povedala. S prihliadnutím na vlastnosti značky ako je cieľové publiku, farebná téma, hodnoty, identita a obchodná pozícia, dávame našim expertom prácu aby našli riešenie, ktoré polichotí a zlepší správu značky. Tiež sa uistíme, že vôňa obsahuje psychologické zložky, ktoré sú nevyhnutné k dosiahnutiu pozitívneho ovplyvnenia zákazníkov po ich návšteve navoňaného obchodu alebo inej oblasti.
Ideálna vôňa potom začína byť známa a rozoznávaná ako firemné Vonné Logo®, ktoré v podstate znamená, obyčajnú alebo značkovú vôňu ktorú zákazníci rozoznávajú rovnako ako ich vizuálne logo a slogan.
Všetci obchodníci sú oboznámení s konceptom loga, vizuálnou reprezentáciou značky. Niekoľko veľkých značiek je tak ikonických, že aj keď si ich vystavenie nevšimneme, ovplyvnia naše správanie. Pre tieto veľké spoločnosti s masívnym marketingovým rozpočtom je ľahké vystaviť logo a identitu značky množstve ľudí. V konečnom výsledku, ich spätná väzba značky je vo väčšine sveta skoro 100%.
No čo malé a stredné spoločnosti? Priemerný človek je vystavený viac ako 5000 reklamám denne.
Ako prinútiť zákazníka zapamätať si vašu značku pri tom všetkom neporiadku? Možno vás odpoveď prekvapí, no prostredníctvom čuchu. Čuch je jediný z našich piatich zmyslov, ktorý je priamo prepojený s časťou nášho mozgu, ktorá spracúva emócie, spomienky a súvisiace znalosti.
V skutočnosti, je 100x väčšia pravdepodobnosť, že si zapamätáte niečo čo cítite ako keď to vidíte, jete, počujete alebo sa toho dotýkate. Významné vône sa vyvíjajú ako časť značkovej komunikácie v oblasti vonného marketingu. Ich hlavnou funkciou je vytvoriť unikátne emocionálne spojenie so zákazníkom.
Poďme premýšľať o charaktere vašej značky:
Je vaša značka spoľahlivá a dôveryhodná alebo zábavná? Je vaša značka uvoľnená alebo nabitá silou?
Tiež premýšľajte nad vašim cieľovým trhom:
Sú to mladí, ľudia v strednom veku alebo starší ľudia? |
Prevažne muži alebo ženy? |
Cena alebo prepychový zákazníci? |
Tieto charakteristiky sa môžu úspešne spojiť s rôznymi voňavými zložkami aby vytvorili vôňu, ktorá sa stotožňuje s charakteristikou vašej značky. Ak ste si už vytvorili vašu značnú vôňu, taktiež známu ako vonná značka ale my to voláme Vonné Logo®. Je to prispôsobená vôňa, ktorá sa stotožňuje s unikátnou charakteristikou značky. Tak ako grafické logo, sa Vonné Logo® používa vždy keď sa prezentuje značka.
Po opakovanom vystavení loga, si zákazníci intenzívne spájajú vôňu so značkou. Ľudia sú bombardovaní priemerne 5000 marketingovými správami denne a vôňa robí veľké rozdiely. Zápach vytvára silnú emocionálnu reakciu a môže nadvihnúť povedomie značky ako aj vernosť zákazníkov.