Táto stránka využíva v rámci poskytovania služieb cookies. Pokračovaním v návšteve stránky súhlasíte s ich používaním. Viac informácií nájdete tu.

Mapa

Top Panel
A+ R A-

Vonný marketing

Marketing s názvom Vonný Marketing je typ senzorického marketingu zameraný na čuchový zmysel.

Vonný Marketing znamená viac ako len rozptýliť príjemnú vôňu do priestoru. Je to umenie vytvoriť identitu pre firmu, je to marketingové posolstvo zamierené cielene na klientov vytvorením vône, ktorá tieto hodnoty zosilňuje.

Vôňa má schopnosť ovplyvňovať správanie a spúšťať spomienky takmer okamžite. Keď sa vôňa skombinuje s inými marketingovými markermi, môže rozšíriť a vytvoriť dlhotrvajúce spojenie so zákazníkmi.

Aromachológia

Aromachológia je veda zaoberajúca sa vplyvom zápachov na ľudské správanie a skúmaním vzťahov medzi pocitmi a emóciami ako je relaxácia, potešenie, zmyselnosť, šťastie a zdravie prostredníctvom zápachov. Tiež prostredníctvom stimulovania čuchových ciest v mozgu a hlavne limbického systému.

Arómachológia priniesla Aromaterapiu, ktorá môže byť definovaná ako umenie a veda používajúca prírodné extrahované aromatické esencie  z rastlín k vyrovnaniu, harmonizovaniu a podporeniu zdravého tela, mysle a ducha. Používanie arómy k zlepšeniu zdravia sa datuje tisíc rokov dozadu. Dokonca jaskynné maľby datované do roku 18000 p. n. l. v Lascaux, vo Francúzsku, vykresľujú pálenie aromatických rastlín. Predpokladá sa, že za účelom vyhnania zlých duchov.

Staroveká Egyptská kultúra jasne zdokumentovala používanie aromatickej medicíny v ich hieroglyfických záznamoch. Dôkazy o používaní liečivých bylín na spôsob aromatickej kôry,  jantáru, parfumovaných olejov, vín a octu boli datované späť do roku 4500 p. n. l. . Esenciálne oleje boli extrahované máčaním rastlinného materiálu do oleja a následným stláčaním oleja cez ľanovú tašku.

V podobnej ére, staroveká čínska civilizácia tiež používala niektoré formy vôní. Shen Nungov herbár (datovaný späť približne do roku 2700 p. n. l.) obsahuje detailné informácie o viac ako 300 rastlinách a ich použitiu. Podobne, Číňania používali vône v náboženských ceremóniách. Napríklad pálením dreva a kadidla preukazovali rešpekt ich bohom. Je to tradícia praktikovaná dodnes. Používanie vôní bolo spojené s inými starovekými terapiami, hlavne masážami a akupresúrou.

Gréci získali väčšinu ich znalostí z oblasti medicíny od Egypťanov a používali ju k rozšíreniu ich vlastných objavov. Objavili, že niektoré vône kvetov mali stimulačné a relaxačné účinky. Napríklad, používali olej ako absorbčný základ aróm bylín alebo kvetov, a potom sa parfumovaný olej použil na kozmetické a medicínske účely. Rimania inšpirovaní Grékmi sa stali známymi pre svoje vonné kúpele a masáže aromatickými olejmi. Popularita vôní viedla k zavedeniu obchodných ciest, ktoré umožnili Rimanom importovať "exotické" oleje a korenia z India a Arábie.

Aj keď aromaterapia sa praktikovala tisícročia, iba teraz sa stala populárnou v našej kultúre. Dôležitosť skombinovania mysle, tela a ducha k dosiahnutiu blaha a zdravia je výsledok nášho súčasného životného štýlu, a to je to čo aromaterapia poskytuje. Bol prevedený moderný vedecký výskum a ten potvrdil emocionálne a fyzické výhody, ktoré ponúka aromaterapia. Počas predchádzajúcich dvoch desaťročí, značné množstvo vedeckých výskumov sa vykonalo USA, Európe a Japonsku. V nich sa vedci snažili odmerať nie len vplyv psychologických efektov vôní na pocity, nálady a emócie, no tiež vplyv iných psychologických reakcií. Aplikovali techniky ako elektrické aktivity v mozgu; fyziologické parametre, hlavne tep srdca, vodivosť kože a skúška hladiny kortizolu na zmeranie odozvy nášho tela na rôzne vône a ich efekt na náladu, pamäť a dobrovoľné a nedobrovoľné správanie. Špecifické pozitívne efekty vôní na ľudí, hlavne zlepšenie nálady, redukcia stresu, zlepšovanie výkonu prace nie sú v súčasnosti mýtom, no všeobecne známe, že zápach vône môže ovplyvniť správanie, náladu, pamäť, emócie, napätie, trvalú pozornosť a riešenie problémov, výber priateľov,  endokrinný systém a schopnosť komunikovať prostredníctvom vône bez nášho vedomia.

Vonný marketing dnes

Každý deň a každú noc nášho života cítime rôzne tóny rôznych esencií, no aj keď mnoho z nich ostane nepovšimnutých, sú tu. Iba ak esencia poteší, spustí varovný signál, podráždi alebo privolá spomienku, tak sa zastavíme a všimneme si ju. Možno najvýznačnejšia reakcia na vôňu je z oblasti spomienok.

Skoro každý zažil nával spomienok po ucítení určitej vône. Obrázky upečeného chleba, nového auta, alebo dokonca prvého bozku môžu prísť do našej mysle s jedným jednoduchým zápachom. Môžeme zabudnúť na veci čo počúvame, jeme, a ktorých dotýkame sa, no iba v prípade ak si nezapamätáme danú vôňu.

Vonný marketing neposkytuje iba pocit z vône, no ponúka povedomie o značke, spojenie s produktmi a zmyslovú efektivitu, zmenu správania a konečný profit. Tento typ marketingu apeluje na všetky zmysly v spojitosti so značkou.

Využíva zmysly k prepojeniu so zákazníkom na emocionálnej úrovni. Multi - zmyslové skúsenosti so značkou vytvárajú určité presvedčenia, pocity, myšlienky a názory, vytvárajú obrázok značky v mysli zákazníka. No nejedná sa iba o obraz značky ale aj vybudovanie vernosti u zákazníka, vďaka ktorej sa môže dosiahnuť vyšší predaj. Pre správne a úspešné výsledky, je nutné vytvoriť s vašim partnerom tie správne rozhodnutia v oblasti použitia.

Naša najväčšia výhoda je skupina marketingových expertov a vysoko vzdelaný tím profesionálov, vrátane parfumérov. V kombinácii so znalosťami a technológiami, ponúkame skutočný "vonný marketing", ktorý exkluzívne nazývame Omnia Vonný Marketing.

K vytvoreniu správnych použití, sú požiadavky nižšie nevyhnutné: 1. Ako prvé vedieť ako vône ovplyvňujú ľudí a ich správanie. 2. Mať radu vôní na vytvorenie finálneho unikátneho roztoku. 3. Udržať zodpovedajúce druhy technológii a zariadení podľa vašich potrieb. 4. Poskytnúť globálne profesionálny servis pomocou dobre vyškolených technikov.

Zaberie niekoľko rokov k skombinovaniu všetkých týchto požiadaviek. To je dôvod prečo ponúkame Omnia Vonný Marketing.

 


Prečo vôňa ?

Vôňa má schopnosť ovplyvňovať správanie a spúšťať spomienky takmer okamžite.

Vnímanie vône podľa nášho názoru ovplyvňuje 75% našich každodenných emócií. Úzka väzba medzi čuchovými bunkami, ktoré zaznamenávajú vôňu a limbickým systémom, ktorý riadi emócie a spomienky, je sillným nástrojom vôňou.

Čuchové receptory v nose sú prepojené priamo k časti mozgu, ktorá je zodpovedná za pamäť a emócie. To je dôvod, prečo má vôňa schopnosť transportovať vás do určitej doby a miesta, spájajúc sa späť s určitou spomienkou alebo pocitom.


"75% emócií, ktoré vytvárame denne, je ovplyvnených vôňou. Po zraku je to najdôležitejší zmysel, ktorý máme. "

Martin Lindstrom, Brand Sense: Ako budovať silné značky prostredníctvom dotyku, chuti, vône, zraku a zvuku.